Розглянуто теоретичні й організаційно-педагогічні аспекти художньо-естетичного виховання дітей та учнівської молоді засобами позашкільної освіти. Розкрито навчально-розвивальний і виховний впливи художньо-естетичного виховання на процес формування гармо-нійно розвиненої особистості, її світоглядних уявлень, ціннісних орієнтацій, морально-естетичних ідеалів. Представлено методичні рекомендації, розробки навчальних занять, сценарії виховних справ з досвіду роботи слухачів обласного опорного закладу освіти – Васильківського міського центру дитячої та юнацької творчості. Для директорів, методистів і педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів, слухачів курсів освітньої діяльності підвищення фахової кваліфікації керівників і педагогічних працівників системи позашкільної освіти.
Збірник містить навчальні програми для позашкільної освіти фізкультурно-спортивного напряму ("Футбол", "Баскетбол", "Настільний теніс", "Плавання" та інші), розроблені педагогічними працівниками позашкільних навчальних закладів Київщини. Представлені програми забезпечують розвиток і вдосконалення фізичних якостей, зміцнення здоров’я, формування навичок здорового способу життя, морально-вольових і психічних якостей, ціннісних орієнтацій дітей та учнівської молоді засобами фізкультурно-спортивної діяльності. Для керівників гуртків фізкультурно-спортивного напряму позашкільних і загально-освітніх навчальних закладів.
Посібник є результатом напрацювань слухачів обласного опорного закладу освіти з проблеми «Формування художньо-продуктивної компетенції дітей дошкільного віку», який функціонував на базі дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №1 «Лісова пісня» Ірпінської міської ради. Особливістю запропонованого видання є методичний і практичний матеріал із питань формування художньо-продуктивної компетенції дітей дошкільного віку. Адресований педагогам дошкільних навчальних закладів, методистам із питань дошкільної освіти відділів (управлінь) освіти.
У виданні представлено завдання для контролю й оцінювання навчальних
досягнень учнів дев'ятого класу із практичного курсу правознавства, згруповані за
розділами чинної державної програми.
Адресовано вчителям правознавства та учням.
У виданні представлено методичні рекомендації, розробки навчальних занять, дидактичні матеріали з досвіду роботи вчителів-логопедів навчальних закладів Київської області.
Для учителів-логопедів логопедичних пунктів, дошкільних і спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів, корекційних педагогів, практичних психологів, які працюють із дітьми із мовленнєвими порушеннями, вихователів груп компенсуючого типу дошкільних навчальних закладів.
Авторський колектив:
Гарбуз А. О.
Гергало К. В.
Гребінь Н. Л.
Дем’яненко О. І.
Денисюк К. М.
Єзерніцька А. А.
Задорожна Н.О.
Ковтун Л.О.
Кондратенко О.В.
Коновал Н. М.
Кузьміна Т.О.
Кучеренко О. М.
Лугова Н.М.
Марценківська І.А.
Матвійчук Т.О.
Машковська Т.М.
Мирополець С. П.
Михайленко І. А.
Мороз О.А.
Науменко Т.В.
Новікова О. І.
Панова Н. І.
Панченко Н. О.
Пашкова Н. Б.
Походня Л.М.
Примак І.О.
Рабчевська Г. М.
Рябчун Т.М.
Скрипак В. І.
Торопова Р.Ю.
Шавлова Н.О.
Шикун Т.В.
Шило Т.П.
Редакційна колегія:
Осадчий І. Г., Чубарук О. В., Ткач В. А.
Укладачі:
Чубарук О. В., Панченко Т. Л., Бащенко О. І., Седеревічене А. О., Гудима В. М., Химера Н. В., Нечипорук Н. І., Корж Т. М., Ткаченко Л. П., Поліщук О. М., Кірнасовська Р. В., Кушнір Я. А., Совенко В. В., Бобкова О. С., Матущенко Т. А., Качуровський В. С., Раш О. О., Гаврилюк В. Ю., Славінська М. О.